24. toukokuuta 2012

Keula kiinni..

Keula tuli ripeetä tahtia suomeen, päivän kesti tilauksesta. Saa siis kiinni sopivasti ennen lauantaita.

Vanhaa keulaa irrottaessa tuli tutustutta myös tohon headsettiin, joka on integroitua mallia. Laakerit oli avonaiset, ja kupit integroituna runkoon. Lukko pala joka tulee viimeisenä ennen pölysuojaa, oli varsin veemäinen saada paikalleen näillä työkaluilla mitä omistaa. Lisäksi piti aika varovasti naputella kierretangon pätkällä mihin oli mutteri kieritetty, ettei vahingoittaisi laakereita. Vähän jäi asennus vajaaksi ja tänään olisi tarkoitus laittaa kaverilla se kunnolla kiinni. Lisäksi suoristaisi takavaihtajan kannatinta, kun on edelleen hieman vääntynyt. Aika varovasti joutuu suoristelemaan, jos napsahtaa sököksi niin ei lauantaina ajeta.

Ajoasento muuttui hieman, en koeajolle viittinyt löysästi kiinni olevan keulan kanssa lähteä ettei hajoa mitään. Spacereita oli 2cm verran alunperin 100mm keulalla, jätin 0,5cm ihan vaan sen takia että jos sahaus menee vähän ohi ettei tule liian lyhyttä. Joten keula on nyt 2,5cm korkeammalla kuin ennen.

Paremmin ajoasento voi olla  100-120mm keulalla, mutta tarkoitus olisi ostaa ens kesänä uusi täysjousto runko johon voisi tuon 140mm keulan sitten tyrkätä. Pikku hiljaa kun vielä vaihteistoa, kampia, jarruja ja vanteita renkaineen alkaa päivittelemään niin on osat jo rakentaa orkkis Vitus takaisin kasaan.

Saa nähdä miten ton headsetin kanssa käy, tarpeen vaatiessa JK Shopista pitää käydä kyselemässä löytyykö hyllystä uutta vastaavaa.

Hieman kuvaa ennen ja jälkeen uuden keulan. Kuvakulma vähän hämää, uusi kuva on ylempää.


Ylhäällä uusi 140mm, Alhaalla 100mm





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti